Blondinbella stänger ner bloggen !!

Hon har tagit tillbaks bloggen , problemet e nog löst ;)



Shiit ! Hon har lagt ner efter någon hackade in ! Här har jag snott från aftonbladet ;

Blondinbellas blogg har stängts ner efter att hackare lyckats ta sig in och raderat filer och inlägg.

Omkring 40 bloggar som sköts av företaget Spotlife har drabbats.

- Vi har blivit utsatta för sabotage nu försöker vi återställa all information. säger Per Rydberg, Isabella Löwengrips pappa och styrelseledamot i Spotlife.

Sveriges största modeblogg ligger nere sedan tre-tiden i natt.

- Jag fick reda på det för bara några timmar sedan men jag kan bekräfta att vi har blivit utsatta för en attack.

Enligt Per Rydberg har totalt omkring 40 bloggar drabbats av hackerattacken.

Kommer ni att polisanmäla?

- Ja, vi ska polisanmäla det här men ännu har vi inte tillräcklig information om vem som ligger bakom det här för att kunna göra en anmälan.

Har ni fått några förvarningar om vad som var på gång?

- Nej och jag vet faktiskt inte vem det kan vara som ligger bakom det här. Det är säkert många som tycker att det är bra att bloggarna är nere och så finns det säkert många som anser att det är tråkigt. Vi ska försöka få igång sajterna till kvällen, säger Per Rydberg.

Isabella Löwengrip berättar för aftonbladet.se att hon har haft en tung vecka. De senaste dagarna har både skatteverket och konsumentverket inlett granskningar av Blondinbellas blogg.

- Jag tycker att det är obehagligt att folk är ute efter en. Den här veckan har varit tung. Först med skatteverket och sedan konsumentverket och nu det här.

Oklart om bloggen går att återställa

Hackarna har lyckats radera både huvudserverns innehåll och säkerhetskopiorna som fanns på en backupserver och nu är det osäkert om Blondinbellas blogg kommer att kunna återställas.

- Min blogg är så pass stor. Det är inte alls säkert att det går att få tillbaka allt som står. Mitt största problem är att annonsörerna inte får det vi har kommit överens om. Det känns inte alls bra när vi har försökt bygga upp en seriös verksamhet. Det är tråkigt för jag kämpar så hårt med det jag sysslar med, säger hon.

I kväll kommer Spotlife kunna lägga upp en provisorisk kopia så att besökarna åter kan läsa åt Blondinbella på nätet.

- Jag kan rapportera som vanligt men man kommer inte att kunna se allt gammalt material. Jag känner mig jätteledsen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0